tisdag 3 maj 2011

Möhippa

I fredags följde jag med på möhippa för Eva..Dock inte på dagen då hon skulle gör ansiktsbehandling då jag inte hade barnvakt och då jag ännu inte visste om jag skulle fara alls. Men det blev att jag for in till stan vid den tiden då gubben sluta jobbet och så lämna han av mig där dom var.
Det blev middag på Costas där vi mötte ett gäng som skulle ha svensexa.. några av dom komme tydligen från Robban och jag kan säga att det var ett sånt där "tönt" gäng som pluggat till nått skittrist i sina dagar och har dålig humor och vet inte alls hur man ska prata med tjejer. Vi for därifrån och började kika in på pubställen. Trilla in på x3m om det het så fortfarande... massor med 18 åringar men då vi inte var ute efter att träffa folk så nöjde vi oss med detta och dansade och hade trevligt. 
Möhippans mittpunkt.
Har massor med jätte fina bilder men jag törs inte lägga upp dom om jag skulle få på moppen.. :P

I lördags var det ju som alla vet Valborg och den firades här med A, J och deras lilla Hilma och Elvis. 

 Dags för sängen för dom minsta..



Vi grillade och drack gott, spel och skratt blev det senare.

I söndags komme mormor och morfar förbi och det blev fortsatt grillning och även testandet av klänningen som jag ska ha på bröllopet som vi är bjudna till nu i helgen. Synd det är så långt borta bara :O 


Igår skedde inte speciellt mycke. Försökte oss ut en sväng på förmiddagen men så fort vi gått ut så vare bara att vända om och ta på sig mera kläder. Svinkallt!
Men en stund var vi då ute och medan vi satt i sandlådan så komme Sixten, han var som galen. Rullade sig och var fram och gosade med oss osv. 
Jag visste att han ville in då jag sett honom tidigare vid fönstret innan vi gått ut, så de var därför han va som crazy.

Blev lite gungning och sen hämta posten för att sedan vara inne och försöka få upp nån värme igen. 
Blev soppa till middag och det kom jag på för att jag frös som FN. Nog för att jag fryser massor idag också.
Fick använda min persilja som jag sått tidigare också! Så kul då det växer och man kan använda sig av det!

Idag har vi inte heller hunnit med så mycket. Tog fram träklossarna vi fått av kusin och byggde torn. Sedan tog jag fram nå pennor och tjejen fick rita för första gången. Måste skaffa bättre pennor till henne! Söt!


Fick mina kort i förra veckan också och jag skulle kunna tapetsera en vägg... rackarns va kort man tagit och ändå är det inte alla som jag ska framkalla.. Men nu har vi iaf nått kort på väggen då jag måla två ramar svart och satte flera kort i samma ram. Blev faktiskt bra och det känns ljuvligt att få ha egna kort i huset som vi inte haft alls tidigare! 
Några små förstoringar gjorde jag också som vi ska ge bort till t.ex gammelfarmor. 
Mormor och morfar fick sig en tavla också med flera kort i som igentligen inte var tänkt men då jag såg hur mycke kort jag hade så gjorde jag så. Detta var ju som en testframkallning och tanken var väl att ge bort nått kort då ingen har något kort alls på lillan. Test framkallning på över 420 kort.. hmm... jaja... 

Nä, du till att göra nått annat... Har skrivit nog med dynga här ;)
Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar