fredag 18 maj 2012

Lång tid till våren...

En liten plutt som är beräknad 29Juli.
Farfar har sporten på tvn så högt så då blev det hörlurar då hon skulle se Mamma Mu.
Vi har även tapetserat om i hallen, flyttat garderober och målat och grejat. Tur att lillan är duktig! Hjälper till!

 Fick bli målad som en kissekatt.. köpte ansiktsfärg på barnenshus då dom skulle flytta.
Att få målade naglar som mamma är ju ett måste. Klippa måla!


"Spelat" med morfar och så gunga för första gången detta år. Kunde inte sitta med benen ute för då hade dom tagit i snön. Men det gjorde inget för det var kul ändå tyckte hon!
Måla med vattenfärg är kul och speciellt att doppa penseln i vattnet för så ska man ju göra först.


Mellis på inglasningen där det blir varmt och skönt fort. 

Hunnit med en dunder sjuka med RS-viruset. Blev inlagd två nätter och jag kan säga att jag ogillar vårdcentralen nå j**ul**t!! En jättejobbig vecka och dagen efter vi kom hem så kom farmor och farfar och vände på tjejens humör. Ville inget riktigt och hade tråkigt då hon började friskna till men det vände direkt efter att ha fått spela lite Angry Birds med farfar och våran glada tjej var tillbaka igen! :)


Busat ännu mer med kompis!


Sett hockey med farfar och fått håret uppsatt. Nöjd tjej som ser sig själv i spegeln framför då jag håller en spegel bakom henne. Fin säger hon!
En växande mage.

Degar med playdodeg och målar med mamma vid hennes bord.
Dega dega!

Gullungen gör grimaser :)


Tog fram cykeln och hon fatta riktigt snabbt hur man gör. Går dock lite tungt men det går framåt! Nöjd över sin hjälm som hon fick av mormor också!

Försökt mig på badhuset ett tag och då ingen hade tid att fara så for bara jag och tjejen. Oj så kul hon tyckte det var och jag ska inte klaga heller. Så mysigt :) Det blir fler gånger. Gick riktigt bra med armpuffarna också då vi va i en lite djupare bassäng. Hon tyckte de va kul!

Magen växer ännu mer och vissa funderar på om det är dags snart fast det är ca3månader kvar på detta kortet.

Fyllt igen lite hål som blivit av buskarna som försvann förra året och kaklet i poolen är nu bort! Jag hoppas den blir klar snart!! Vill så gärna bada!

Lilltjejen har blivit stor tjejen ännu en gång. 2år har hon nu fyllt och att få fram två fingrar som visar det är inte alldeles lätt! 
Blev litet kalas igår med gammelfarmor hennes, morbror med tant och kusin och även kompisen A med föräldrar var här. Grillat, kakor och så klart tåårta! 

Har vart så pigg och fogarna har inte spökat så det har blivit storbak av kakor och bullar!

Idag är gubben på svensexa så det blev en lugn hemmakväll. Och tidigare idag tog vi min nya älskade cykel och for till Hammarns lekpark och åkte kana och sedan en sväng till affären som vi sedan fick upprepa med cykeln då jag glömde smöööret!
Hon var inte sen med förslaget på att sitta framför tvn i nattskjorta och med popcorn ikväll.

Nä nu orkar jag inte greja nå mer här. 
BYE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar