söndag 27 maj 2012

Vaken först...

Klockan är strax över nio och alla andra sover.. förutom liten i magen.
Fast nu börjar jag höra att det rör på sig i tjejens rum.

Nu känns det som att sommaren faktiskt håller på att ha kommit hit och det känns underbart! Vintern är alldeles för lång så man skulle ha fått flytta nån annan stans. Tyck dock om sommaren här då det är så ljust dygnet runt. :)
En lite promenad för att se vad morfar gör.
Sedan ville hon så klart se på fårena.
I fredags for jag o lillan till mormor och morfar vid lunchtid och blev där till senare på kvällen efter pappa D kommit och vi käkat middag. Efter det så rullade vi till ett 2års kalas.
Flickorna lekte som vanligt och det blev sent innan vi tog oss iväg hem. 

Igår blev det en hemma dag och jag var trött i stort sett hela dagen... fuktansvärt trött.
Var inge kul alls att stiga upp på morgonen! Jag och lillan tog cykeln efter frukost till affären för jag tänkte att man kanske vaknar till då meen icket!
Dags att olja altanen så gubben skura av den lite o lillan trampa runt i vattnet.
Sedan banka in lite spikar och tjejen hjälper så klart till.
Två kompisar kring sig som hon surrar med. Va jättalänge på gräset och slet blad o grejade o surrade med Sixten o Nisse.

Tjejen var så söt då vi visade månstrimman som var på den klarblå himmelen då hon säger "Hej månen, hälsar du på mig?" och "Månen inte pratar" lite frågande till pappa D. 

Nä nu äre uppstigning som gäller så man inte missar denna dag.
Och nu är alla andra vakna också. :)
BYE BYE





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar