tisdag 15 februari 2011

Så kallt att man kan riva morötter på ankskinnet..

Ja, det är inte speciellt trevligt med denna kyla och längtan till sommaren blir allt större!
När gubben for i morse va det tydligen -31,6 grader ute...
Har eldat i kaminen heeela dagen kan jag säga och ändå så har det inte blivit mer än 22,5 grader eller mindre eller nått  här inne fast det eldats hela dan.. Det betyder kyla..



Trycker näsan och munnen mot locket.. Lite roar alltså! :)

Igår bjöd ja gubben på hasselbackspären med ytterfilé, bröd, sallad och honungsmelon. Efter tjejen lagt sig blev det kladdkaksmuffins med krossad vit choklad i med grädde och tinade hallon.  Han fick även ett armband som ja shoppat för nå veckor sen. Mys o smaskens. 

Är med i Vi Föräldrar Gravid nu också.. Svarade på hur  relationen till svärisarna var..
Skumt att man kommer med i sånt där :S
Verkar komma med i Vi Föräldrar Första Året me.. Få väl se va de bli av den..
Får se om det spinns vidare kring detta med buss och barn/bebisar i Vi Föräldrar också...

Fick tips om bra matsida för småmagarna...
kikar och tittar..
Tycker vitsås är det bästa då man kan koka fisk i typ 5min i den och den är då färdig efter kryddning av t.ex dill och citron.. man kan ju koka allt i vit sås och det är ju såå enkelt!
Tycker många recept är så krångliga och många ingredienser har man inte hemma.. Det ska vara enkelt och inte så mycket special! 

Nä, tanken var ju att lägga mig en aningens tidigare ikväll men jag fastnade här...
Natt Natt på er!
Hoppas morgondagen inte är så avvisande och kylig ;)
Tror att Nisses rövhål frös fast i bron igår också.. Var lite hår när han ställde sig upp då han gick in.. Dom gillar inte heller kyla och lådan används flitigt här inne.. Hatar de! Sommmmmmar!

NATT!






1 kommentar:

  1. Ja men jag vill ha mina jeans, har längtat sååå efter dom! Men arslet är fan enormt.. Syntes inte så mycket på bilden men bakifrån..Ojoj! Haha

    Ja, för mig spelar det ingen roll..Jag och Julia har ju inget för oss om dagarna och Leon är på dagis varje veckodag till 16..

    SvaraRadera