tisdag 1 februari 2011

Idol live! Turné

I helgen var vi i Ö-vik och såg på Idolerna från förra året. Hade ju vunnit två biljetter med Meet´n Greet och tog då med mig gubben dit. Blev hotell och det första vi gör då vi kommer till rummet är att lägga sig i sängen, sätta på tvn och inte hinna se nått innan vi bägge somna. Sov en timme och då blev det brått att hitta nån stans att käka. Kina mat blev det och det första dom fråga då vi komme dit var om vi skulle på Idol. Då vi sa att vi skulle det tror jag det blev en extra pärla i hans panna, i stort sett alla skulle dit som åt där och i och med det så måste maten ut så alla hinner ta sig iväg till Fjällräven som det var i. Det var tur att vi komme då vi komme för annars hade dom nog sagt att dom inte skulle hinna och att dom hade fullt och det verkade vara fullt även på andra platser då fler komme dit och sökte bord och suckade då det inte fanns plats här heller. 

Sen blev det en blåsig promenad till arenan och jag ångrade att jag inte tog min "björnfitta" som jag funderade på men komme fram till att den bara skulle ta plats då vi väl var inne och om vi skulle ut senare så skulle den vara i vägen också. 
Nog för att jag hängde av mig jackan i garderoben och vi for inte ut något efteråt heller.
Det blåste hej och hå! Kallt som bara den!






Dom var riktigt duktiga och man förstår varför Jay vann. 
Efter alltihop så gick vi för att se om man tog sig in på Olles men det var kö kö kö och jag frös som FN! Så vi gick till rummet då det inte låg långt borta alls för att värma oss och se om det fanns nån annan krog i detta Ö-vik, men vi hitta inget riktigt så vi slutade bort allt då det kändes jobbig, så vi tog bilen till en mack och köpte ett 6-pack folkisar och en nattmacka och for tillbaka till rummet för att fortsätta se en film som börjat innan vi for. Såg en bit på filmen men vi somna ifrån allt bägge två.
Dagen efter så blev det en sväng i nå affärer och D fick sig nå nya tröjor. Sist det blev köpt nått riktigt var väl i Ullared ungefär. På vägen hem blev det in och kika i butiken Knallen och där fynda jag en munkjacka med massa massa lurv inuti och snyggt mönster. Gillar den kan ja säga!
Sen blev det hämtning av tjejen hos mormor och morfar och det var väl inget att morsan och farsan inte vart där. Inget glädjetjut där inte men ooo så härligt att få kramar henne. Det var ju första gången hon sovit borta alldeles själv. Dom fundera om det var nå fel på henne och jag ser då ut som ett frågetecken. "Ja, hon är ju så snäll och nöjd!" säger dom då. "Inget grin alls och somnar själv och äter hur bra som helst och kan sitta och pilla på med något utan att man måste sitta med".  Skönt att allt gick bra iaf! :) 


Igår blev det bad med tremänningen och det var lika mys som alltid :) Bilden är från i lördags morgon däremot. 
Fick svar från vk om detta med att åka buss med barn som kräver bilbarnstol och ska prata med Joss om detta. Bra att dom tyckte detta var en bra idé. 

Har ont ont ont i min mun också... visdomständer är inte bra! Ajaj.. jag och min dotter..
Nog för att hon inte fått nå gaddar ännu in munnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar