måndag 28 februari 2011

Kalas och sjuklingar...

Så har det blivit måndag igen och förkyllningen har inte riktigt släppt.. Inget bad! Men det hade det ändå inte blivit då lillan vakna halv tio igår kväll kanske och var vaken till halv två då hon till slut somnade i mellan oss i våran säng.. vad det var vet ja inte?! Något oroligt.. Halv tre så bar ja henne till hennes säng där hon vakna till lite och började gnöla men tystnade fort och somna om..
Fösta gången hon sov i våran säng..har hon aldrig fått göra! Ont i ryggen och man sov dåligt..varmt.. Man är inte van! Får hoppas denna natt går bra.. Hör att det är lite oroligt i sömnen men hon sover iaf! 
I fredags blev det att ja gjorde födelsedags tavlor/kort. Började med att jag skulle göra ett kort och kom då på idén att gravera.  Jag har ju fastnat för de nu... Jag pyssla ju på med lite av varje lite nu och då och jag har en period nu tror ja med gravering. :P 
Började ju med att jag bara skulle göra en till Anders, då jag aldrig gjort detta tidigare tyckte jag det skulle bli kul och när jag var färdig och tyckte det blev riktigt läcker så la jag ner lite mer tid och gjorde en till som jag ville att vi gav Mats som även han fyllt 40år. Något litet och kul att ge!
Även fast dom blev lite lika på sitt sätt så har jag försökt få dom personliga med själva graveringen och jag tycker bägge vart fräsiga. Kunde inte låta bli det silvriga presentbandet på nån av dom heller! ;P

Tror jag ska göra en egen tavla faktiskt i detta stuk då jag inte har nån..fast då ska de ju inte stå 40år.. ;P

I fredags tror jag det var så blev det även att jag bytte alla gardiner..
Nu åkte mina älskade julgardiner i garderoben till nästa jul..
 

En av mina älsklings kappor.. och den nya tapeten..
Fast ja inte alls kände mig kry för att göra detta så kunde jag inte sluta att tänka på att julgardinerna i köket inte inte inte passade den nya väggen, så då skulle jag bara ta ner dom och sätta upp nya där... det blev hela huset och det kändes slitit men skönt att det är gjort!!!
En tjej som går an medan ja stryker... Måste vila också!!! 
Så här kan man hitta henne sovandes i sängen också.. Söt!

Lördagen började med att göra sig klar och fara på barnloppisen på Nolia där ja fynda mjukisar, t-shirts, vintermössa och nån body...Det blev grabbiga kläder då dessa inte sitter så tighta som allt flickigt gör! En t-shirt ska vara rymlig och lekvänlig och inte sitta åt och lika så med mjukisbyxorna! Allt ska inte sitta åt hela tiden! Varför inte ha tjejkläder så här och man bara gör dom rosa och glittriga osv som det är på tjejkläder.. även om ja är nöjd att det inte är rosa och allt för tjejeigt på just dessa men ändå.. varför göra tjejekläderna tighta bara?! Galet!
Kan säga jag är nöjd över köpena då kläderna kosta mellan 5-10 och mössan 20kr. :) Vintern lär ju vara slut nu men kanske nån skotertur blir! 

Det hon har på sig var en del av det vi fyndade :)
Och resten..

Efter detta blev det kalas
Kalaset var riktigt trevligt och det känns att det inte är ofta man träffar släkten. Kvällen gick i bara farten och jag önskar jag inte var förkyld.. Snorig, hängig, dålig hörsel och lite borta.. Jag hoppas ingen surna ihop om dom tyckt ja va konstig eller nå sånt.. mer än vanligt vill säga! ;P
 
Klart det ska vara sång och andra tokigheter när det är kalas.. :)

Kan även säga att en liten tjej var jätte trött efter denna dag och kväll..

Man är inte van själv med detta att få tjejen att sova och hur ska man göra osv... Hon är så snäll ändå! Tur de! <3

Sedan blev det besök i söndags..Trevligt!! Underbart!

Fick även Ds syskonfamilj på tvärbesök och ja känn vi måste planera att träffas... Surt att alla bo så långt från oss! Såå jobbigt då ja vill va med familjen mer!!
Lillan fick sig även två pyttajamasar av dom som ja tidigare sett då hon var mindre.. så sött! 
Hur bra som helt att få pyttajamasar då det är brist på dessa.. Är så dåligt med att hitta de tyck ja!! 

Idag fick jag besök av L8 som hon själv säg är som förkortning till Lotta..Hehe! Mycket trevligt måste jag säga och annars mot för hemmavardagen! Härligt!
Och sen så ikväll fick vi mer besök av E! Surra surra och surra... jag blir aldrig tyst då jag starta känns de som! Blir för sällan! Och då dom ska gifta sig och de är om sovrutiner och ja allt möjligt! 

I veckan blir det även fullt upp med städ och bakning! Hur ska ja lyckas och sen måste vi storhandla också! Och på fc.. och tandläkaren! Allt samtidigt som vanligt!

Nä, nu ha ja skrivi alldeles för mycke och det är verkligen dags för sängen!!
Natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar