söndag 13 mars 2011

Inte roligt alls...

I fredags vart de att stressa iväg i allt snö till morfars begravning..
Gillar det inte alls kan jag säga! 
Och inte hade jag lärt mig att jag absolut måste ha med mig näsdukar! Hade det ju inte på farmors begravning heller och tänkte då att det måste ja ha med! Så grinig jag är!!Det bara rinn!


En bild säger mer än 1000 ord.. Havet, fiske, jakt, en gubbe som vart med om mycket!
Tänker då morsan berätta då det planerades att cykla in till stan för att se förstbiln som komme. Och han satt sig på cykeln o hojja in till stan.. Den tanken finns ju aldrig nu!
Eller då brorsan var där och skulle käka lunch eller nått och brorsan inte ville äta fisk som morfar skulle koka, då fick han fläskkorv, sån där som man kokar med plasten på men det fick ju inte plats i pannan med fisken så då skar morfar den bara mitt i tu. Brorsan tyckte inte det var en höjare.. Korv med siksmak.. Morfars ord då var "De ene góe skäm inte de andre". 
På tal om att stressa iväg i allt snö.. Det var ju allt annat än bra väder på morgonen under begravningen nu och när farmor begravdes var det grått och regnet dallrade i luften, men sen efter allt är över så har det blivit fint väder... Det är skrämmande hur olikt vädret vart på för och eftermiddag dessa dagar... det är verkligen begravningsväder då allt sker och då det är över så lättar allt och det är som att man ska gå vidare med nytt liv.. 

Igår blev det en skoter tur för att se lite skoter race..
Riktigt fin väder!



Tuff brud!!
En tjej som lutar sig mot pappa, lite trött!
Bäddade ner henne i pulkan med filt och så fick hon ligga i sin åkpåse. Hon sov riktigt bra där medan vi kikade på allt. Sov även resan hem.. 
Väl hemma var hon på bra humör och Elvis och hon lekte i hennes rum medan det gjordes mat och plockades bort lite... Kan säga att hon var riktigt glad! 
Sen så blev det film på kvällen och en rätt så tidig sängning.. 
Tjejen har nu sovit två nätter utan att vakna nått och sovit till kl8. Kanske för att hon är lite fökyld som gör att hon är så trött.. Äter inte lika mycket heller så de är nog de..
Sov nu ute i sin vagn och verkar sova väldigt bra där också..
Detta är underbar vinter... SOOOL!! Mumma!

Nä, ska sluta nu och återgå till husets måsten :P 
Bye!

1 kommentar: